سوریه محور مقاومت

دفاع از مردم مظلوم سوریه وظیفه شرعی هر مسلمان است .

سوریه محور مقاومت

دفاع از مردم مظلوم سوریه وظیفه شرعی هر مسلمان است .

حمایت مردم و دولت سوریه از ایران در دوران دفاع مقدس...

 حمایت مردم و دولت سوریه از ایران در دوران دفاع مقدس هرگز فراموش نخواهد شد.
  تحولات سوریه و واکنش‌ها در قبال احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه این روزها در صدر اخبار و گزارش‌های خبری رسانه‌های خارجی ومحافل سیاسی قرار دارد. به طوری که بخش قابل توجهی از فضای این رسانه‌ها بر مبنای جریان‌سازی و سناریوپردازی درباره بحران سوریه شکل گرفته است.در یک نگاه کلی، مخالفت پارلمان انگلیس با طرح دیوید کامرون برای حمله به سوریه ، تلاش کاخ سفید برای جلب موافقت کنگره آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه و همچنین موافقت کمیته روابط خارجی سنا با اقدام نظامی علیه سوریه، مهمترین عناوین خبری مورد توجه محافل درباره تحولات سوریه بود.

هرچند که این روزها لحن و ادبیات جنگ افروزانه دولت آمریکا جای خود را به همکاری با جامعه به اصطلاح جهانی برای پاسخ مؤثر به دولت سوریه داد. و بحث فوریت حمله به سوریه تا حدودی از آب و تاب افتاده است .اما به نظر می‌آید دولت اوباما سعی دارد با افزایش رایزنی ها، برخورد نظامی با سوریه را با همراه سازی کنگره آمریکا و همچنین برخی کشورهای غربی و منطقه عملی سازد.

این روزها که کشورما در آستانه هفته دفاع مقدس قراردارد؛ نگاهی به مواضع سوریه در قبال جنگ تحمیلی 8 ساله ایران اسلامی ضروری به نظر می رسد ، موضوعی که متاسفانه مورد غفلت تقریبا همه رسانه‌ها و تحلیلگران سیاسی در داخل وخارج  قرار گرفته است .مهمترین کشوری که در آن زمان یک ‌تنه در برابر جبهه حامیان عربی صدام ایستادگی کرد، جمهوری عربی سوریه به رهبری حافظ اسد بود.

سوال این است که در این شرایط حساس وتاریخی ؛ موضع جمهوری اسلامی ایران ومردم در قبال تحولات سوریه و به صورت مشخص حمله قریب الوقوع محور غربی – عربی  با توجه به نقش مهم سوریه در دوران دفاع مقدس؛ چگونه باید باشد؟  

هم اکنون دلارهای نفتی ارتجاع عرب و کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی دنیای غرب،همانند دوران دفاع مقدس که در اختیار صدام بود ؛ یکپارچه در اختیار تروریستها  قرار گرفته است . پول های نفت ارتجاع عرب این روزها آتش فتنه را در صحنه نبرد سوریه شعله ور می‌نماید و البته جبهه غربی هم همه گونه حمایت سیاسی و اطلاعاتی و تبلیغاتی را در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار می‌دهد.

  از آنجایی که طی سی وچهار سال گذشته مردم و دولت سوریه بخش مهمی از محور مقاومت به شمار می رود ،با سقوط دولت بشار اسد، چه بسا منافع منطقه‌ای جمهوری اسلامی در معرض خدشه قرار گیرد.سوریه که به عنوان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی مطرح می باشد . هرگونه خدشه به موقعیت دولت فعلی مترادف با به خطر افتادن منافع وامنیت ایران ارزیابی می‌شود.

صرف نظر از اینکه سوریه محورمقاومت در برابر زیاده خواهی رژیم صهیونیستی، ونیز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی به شمار می‌آید . حمایت از دولت و مردمی که در روزهای سخت دفاع مقدس به عنوان متحد استراتژیک جمهوری اسلامی از بار سختی‌های جنگ تحمیلی کاست ؛ حمایت از مردم و دولت آن کشور امری منطقی وظیفه‌ا‌ی اخلاقی به شمار می‌آید و در مقابل آن، تنها گذاشتن سوریه در میانه نبردی که خود ما در گذشته در آتش آن می‌سوختیم، بدور از انصاف است.

لذا در پاسخ به این سوال که موضع ما در این شرایط حساس چه باشد؟ باید گفت که دولت و ملت سوریه این روزها احتیاج دارد و انتظار دارد که مردم ایران ونظام جمهوری اسلامی از همه ظرفیت‌های سیاسی، معنوی، مادی و تسلیحاتی و مشاورت نظامی خود برای پایان دادن یا کاستن از رنج فعلی استفاده کند. این کمترین کاری است که می‌توان و باید برای مردم و دولت سوریه انجام داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.