سوریه محور مقاومت

دفاع از مردم مظلوم سوریه وظیفه شرعی هر مسلمان است .

سوریه محور مقاومت

دفاع از مردم مظلوم سوریه وظیفه شرعی هر مسلمان است .

بقعه های متبرک سوریه - نقش واهمیت زیارت بقاع متبرکه

 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی به همایش یین المللی گردشگری زیارت در قم،بر اهمیت حفظ بقاع متبرکه تاکید کردند:
زیارت این بقاع متبرکه که همه ساله بلکه همه روزه گروه‌های زیادی را به سوی خود جذب می‌کند فوائد و برکات زیادی برای زائرین محترم دارد زیرا از یک سو وسیله توجه به پروردگار عالم و تقرب به ذات مقدس او از طریق شفاعت او می‌شود و از سوی دیگر سبب ندامت و توبه از گناهان است .

آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی افزود:  زیارت از سوی سوم سبب آرامش روح در برابر طوفان‌های زندگی و مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود و از سوی چهارم سبب تابیدن نور امید در دل‌ها می‌شود که هر یک از این آثار و برکات نیاز به شرح و بسط فراوان دارد .
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازیتصریح کردند : بر این اساس حفظ و حراست و گرامی داشتن بقاع متبرکه که گنجینه های معنویت است بر همه لازم است. مخصوصأ بر متولیان و مسئولان و هیئت های امناء آنها و بر همه لازم است که برای افزایش جاذبه این بقاع متبرکه و آثار مذهبی بکوشند.
  
همراهی آمریکا وصهیونیست در تخریب بقه های متبرکه سوریه غرب  پس از گسترش بیداری اسلامی در منطقه، برای مقابله با آن احساس کرد که با تشدید خشونت از جانب گروه‌های تکفیری و سلفی به راحتی می‌تواند افکار عمومی راعلیه جریان ضد غربی شکل گرفته در منطقه منحرف نموده و برنامه‌های ضد اسلامی خود را اجرا کند.
غرب از این رو؛ به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول تجهیز و حمایت از گروه‌های بنیادگرای سلفی و وهابی در خاورمیانه شد که به نام اسلام خشونت روا می‌دارند و خشونت خویش را نیز با آموزه‌های اسلامی توجیه می‌کنند.
از ابتدای نا آرامی‌ها و جنگ چند ملیتی غربی – عبری و عربی با دولت و ملت سوریه همواره تلاش شد تا بحران سوریه به سمت و سوی یک جنگ مذهبی پیش برود، از این رو گردانندگان غربی و عربی این بحران تلاش کردند با وارد کردن سلفی‌ها و نیروهای القاعده رنگ و مایه مذهبی به این نبرد داده و از این رو شعله‌های این جنگ را سوزاننده‌تر کنند.
سلفی‌ها، تکفیری‌ها و نیروهای وابسته به القاعده در ابتدای نبرد اعلام کردند که نظام بشار اسد را به زیر خواهندکشید؛ چرا که وی حامی شیعیان بوده و گروه‌های تروریستی، شیعیان را دشمنان درجه یک خود می‌دانند. در واقع بنیان اقدامات تروریست‌های سوریه بر این اساس استوار شده تا طرح آمریکایی "ایجاد نظم نوین جهان" را در خاورمیانه بسترسازی کنند و برای این کار نخستین اقدام را در رفع و انهدام هلال شیعی می‌دانند.
یکی از اهداف این گونه رفتارها این است که با تحریک شیعیان هم در سوریه و هم در لبنان، عراق و ایران به نوعی جنگ مذهبی را در خاورمیانه به راه بیندازند به همین دلیل تروریست‌ها اقدامات تروریستی خود را بر این مناطق مذهبی سوریه متمرکز کردند تا موجبات ایجاد برخی بحران‌ها در آن شوند و شاید از این طریق بتوانند، اهداف مورد نظر سردمدارنشان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را ابتدا در سوریه و سپس در منطقه خاورمیانه محقق کنند.
تروریست‌های سوریه در هر منطقه‌ای که پا می‌گذارند هر نماد شیعی را که توجه آنها را جلب می‌کند از بین می‌برند. در همین راستا اماکن متبرک شخصیت‌های جهان تشیع مثل "حجر ابن عدی " را در تیررس حملات خمپاره‌ای و موشکی خود قرار دادند.


این تروریست عضو "جبهه النصره"، در توضیح تصاویری که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده، با کمال وقاحت، این گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی‌ها الآن چه حالی دارند وقتی می‌بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده‌ایم اما نمی‌دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر "سیده زینب" و "رقیه" هم می‌رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می‌کشیم.»
گروه‌های تروریستی در سوریه با تخریب مزار معصومین و تبلیغات فرقه‌ای به دنبال فتنه انگیزی بین مسلمانان هستند، تا بدین وسیله به منافع غرب خدمتی کرده باشند و غرب با بهره‌گیری از گروه‌های افراطی که نام اسلام را یدک می‌کشند، در پی عملی کردن این توطئه‌ها است.
تخریب مزار یاران با وفای امیر مؤمنان علی(ع) سوریه و اردن کمتر از سوزاندن قرآن توسط کشیش افراطی نیست؛ کسانی که وحشیانه به مزار متبرک حجر بن عدی حمله می برند و جسد پاک آن عزیز را بیرون می کشند و به آن بی حرمتی روا می دارند؛ داعیه داران اسلامی هستند که ساخته و پرداخته وهابی گری است.
بی تردید کسانی که چنین بقاع متبرّکی را به ویرانه بدل ساختند، درصدد آشوب ها و جنگ های فرقه ای در منطقه هستند و ادامه اهانت به ساحت قدسی رسول گرامی اسلام(ص) خیانتی است که این بار جنایتکاران برخی دولت های مزدور بر آن پای می فشارند تا با تهییج جریان تند و افراطی، به جنگ با شیعیان دامن بزنند.
آمریکا و اسرائیل که عاملان اصلی این جنایات هستند باید بدانند با این حرکات زشت نمی‌توانند موج بیداری اسلامی و روحیه ضد استکباری مسلمانان را کمرنگ و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند؛ زیرا همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی می‌دانند که آشوبگران در سوریه مسلمان نیستند و از سربازان و مزدوران استکبار و صهیونیسم جهانی هستند.
آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با همراهی وابستگان منطقه‌ای خود قطر، عربستان و ترکیه سعی کردند خشم مسلمانان را علیه خود برانگیزند و با اعمال اهریمنی و شیطانی خود عمق نفرت و کینه خود را به مسلمانان و عالم اسلام نشان دهند که در برابر چنین بداخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها، حفظ وحدت سپر اصلی در برابر شکستن توطئه‌های دشمنان است.
مسلمانان جهان بدانند آنچه در سوریه انجام می‌شود سخن از برکناری یک نظام نیست، کشتن افراد غیرنظامی به‌خصوص مسلمانان است، که به بدترین وجه سربریدن و مثله نمودن بدن آنان، سوزاندن منازل و اماکن کسب آنها و از همه فجیع‌تر جنایات اخیرشان که بیش از هر چیز دشمنی و کینه‌توزی آنان را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان داد، همه اینها نشان دهنده حرکت وسیع جهنمی است.خطر افراطی‌گری و تکفیری که بذر آن از سوی دشمنان قسم خورده در سرزمین‌های اسلامی پاشیده شده آگاهی و بصیرت بیشتری را می‌طلبد.
هتک حرمت زنجیره‌ای مراقب و بقاع متبرکه و تجاوز و توهین به عزت و کرامت مسلمانان فتنه‌ای است که در هم‌ آمیختگی تفکر وهابی و صهیونیستی آن را رقم زده و به صورت زنجیره‌ای در عراق، مصر، لیبی، الجزایر، مالی و سوریه در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود. لذا جهان اسلام باید تکلیفش را با تکفیری‌ها یکسره کند و یکپارچه در این باره موضع بگیرد؛ همچنین از عالمان اهل سنت انتظار می‌رود که بیشتر در این باره واکنش نشان دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 20:03

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.